Πώς να μετριάσουμε ανώδυνα τις λιγούρες

Όλοι παλεύουμε λίγο πολύ με λιγούρες που μάς κάνουν να τρέχουμε στο ψυγείο για την αναζήτηση μίας γρήγορης λύσης. Οι λιγούρες ευθύνονται συνήθως και για τον λόγο που δυσκολευόμαστε να χάσουμε βάρος όταν το προσπαθούμε, γιατί δεν είναι απαραίτητο ότι πεινάμε όταν νιώθουμε μία επιθυμία για κάποιο σνακ ή γλυκό, απλώς, ψάχνουμε για κάτι που θα μάς τονώσει και θα μάς προσφέρει μία σύντομη απόλαυση της στιγμής. Πολλές φορές, το να τσιμπάμε κάτι μπορεί να θεωρούμε ότι μάς κάνει ‘παρέα,’ και περνάει έτσι πιο ευχάριστα ο χρόνος. Δυστυχώς, δεν είναι εύκολο να αντιμετωπίσουμε τις λιγούρες αλλά υπάρχουν κάποια κόλπα που μπορούμε να μάθουμε να κάνουμε στη διάρκεια της μέρας για να μένουμε μακριά από παχυντικά ή ανθυγιεινά σνακ.

Ο μεγάλος μας εχθρός, είναι η πολυαγαπημένη μας ζάχαρη, μιας και είναι ιδιαίτερα εθιστική και μπορεί να την καταναλώνουμε σε καθημερινή βάση. Όταν λέμε ζάχαρη εννοούμε οτιδήποτε γλυκό, ακόμα και το μέλι και τα φρούτα. Εκτός από τη ζάχαρη, μπορεί να δυσκολευόμαστε να αποφύγουμε αρτοποιήματα και ανάλογα σνακ, όπως κέικ, κριτσίνια, τρουρέκια, κτλ., τα οποία, ακόμα και τα αλμυρά, τα αντιμετωπίζει ο οργανισμός μας λίγο πολύ όπως αντιμετωπίζει και τη ζάχαρη. Και τα δύο αποτελούν καθαρούς υδατάνθρακες, των οποίων η κατανάλωση προκαλεί την έκκριση ινσουλίνης και την αποθήκευση λίπους από τον οργανισμό μας. Τί μπορούμε να κάνουμε λοιπόν για να μην ενδίδουμε στον πειρασμό;

Πρωινό στην πρώτη ώρα

Είναι σημαντικό να τρώμε πρωινό και μάλιστα στην πρώτη ώρα αφότου έχουμε ξυπνήσει το πρωί. Ο λόγος είναι ότι μετά τον βραδινό ύπνο η γλυκόζη στο αίμα μας είναι σε χαμηλά επίπεδα και αν παραμείνουμε νηστικοί, το σώμα μας θα ενεργοποιήσει μία διαδικασία εκκρίνοντας ορμόνες που αποθηκεύουν λίπος στον οργανισμό μας σε περίπτωση που αργήσουμε πολύ να φάμε! Ο οργανισμός μας προετοιμάζεται δηλαδή για δύσκολες μέρες όπου μπορεί να μην έχουμε πρόσβαση σε τροφή, ενώ η αλήθεια είναι ακριβώς το αντίθετο. Με τον τρόπο όμως αυτό, παχαίνουμε χωρίς να έχουμε καταναλώσει θερμίδα!

Συχνά γεύματα

Μετά το σημαντικότερο γεύμα της ημέρας, το πρωινό, είναι σημαντικό να τρώμε κάθε 3-4 ώρες για να διατηρούμε τον μεταβολισμό μας ενεργό και να γίνονται καύσεις με ομαλό τρόπο.

Συνδυασμός γλυκού με κάτι άλλο και με νερό

Τη στιγμή που θα αναζητήσουμε κάτι γλυκό για να μάς τονώσει, είναι σημαντικό να το συνδυάσουμε και με κάτι άλλο, καθώς και να πιούμε πολύ νερό. Για παράδειγμα αν φάμε ένα φρούτο, είναι καλό να το συνδυάσουμε με μία χούφτα ξηρούς καρπούς. Αν φάμε ένα γλυκό, μπορούμε να το συνδυάσουμε με ένα αβοκάντο ή με μερικές μπουκιές κανονικού φαγητού προκειμένου η ζάχαρη από το γλυκό να απορροφηθεί όσο το δυνατόν πιο αργά από τον οργανισμό μας. Όσο πιο γρήγορα απορροφάται από το σώμα μας και μπαίνει στην κυκλοφορία του αίματος, τόσο πιο γρήγορα θα λιγουρευτούμε πάλι γλυκό ή κάποιο σνακ. Το νερό βοηθάει επίσης στο να είναι η εισβολή της ζάχαρης στον οργανισμό μας ηπιότερη.

Αποφυγή αρτοποιημάτων

Ο λόγος που τα αρτοποιήματα και το ψωμί είναι παχυντικά είναι πως, όπως και η κοινή ζάχαρη, είναι σχεδόν καθαροί υδατάνθρακες, ειδικά αυτά που είναι καμωμένα με συμβατικό αλεύρι. Αυτό σημαίνει ότι απορροφώνται πολύ γρήγορα στην κυκλοφορία μας και ενεργοποιούν την έκκριση ινσουλίνης σαν να έχουμε φάει ζάχαρη. Η έκκριση ινσουλίνης κάνει τον οργανισμό μας να αποθηκεύει λίπος.

Κατανάλωση super foods

Όσο περισσότερα θρεπτικά συστατικά παίρνουμε από την τροφή μας, τόσο λιγότερο θα αποζητάει ο οργανισμός μας τρόπους να τονώνεται, ή αλλιώς να αναζητά αυτό που λέμε quick fix. Γι’αυτό λοιπόν θα πρέπει να καταναλώνουμε καθημερινά τροφές που μάς παρέχουν βιταμίνες, ιχνοστοιχεία, φυτικές ίνες και πρωτεΐνες σε αφθονία ώστε να νιώθουμε καλά ανά πάσα στιγμή. Τέτοιες τροφές είναι τα πράσινα λαχανικά, όπως τα χόρτα κάθε μορφής, το μπρόκολο, το μαρούλι και τα συναφή, τα λιπαρά ψάρια, οι ξηροί καρποί, τα πολύχρωμα λαχανικά και τα προϊόντα ζύμωσης όπως το ξύδι, οι πίκλες, η σάλτσα σόγιας κ.ά.

Αποφεύγουμε τα light προϊόντα

Ένα light αναψυκτικό για παράδειγμα, μπορεί να μην έχει ζάχαρη και θερμίδες αλλά έχει άλλες γλυκαντικές ουσίες που κάνει τον οργανισμό μας να νομίζει ότι καταναλώνει ζάχαρη και έτσι, αντιδράει με τον ίδιο τρόπο που περιγράψαμε παραπάνω.

Αποφεύγουμε την καφεΐνη

Τα προϊόντα που περιέχουν καφεΐνη όπως ο καφές, τα αναψυκτικά κτλ., μάς παχαίνουν χωρίς να έχουν απαραίτητα θερμίδες. Τί συμβαίνει: η καφεΐνη ενεργοποιεί τις ‘ορμόνες του άγχους’ στον οργανισμό μας ο οποίος όταν προσλαμβάνει καφεΐνη αντιδρά με τον ίδιο τρόπο που αντιδρά σε μία πιθανή απειλή κατά την οποία πρέπει να ενεργοποιηθεί άμεσα για να την αντιμετωπίσει (fight or flight response). Έτσι εκκρίνονται ορμόνες όπως η κορτιζόλη και η ινσουλίνη που κινητοποιούν τον οργανισμό μας να αποθηκεύσει λίπος.

Πηγή: www.mommy.gr